Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh okružní křižovatky silnic I/35, I/57 a II/150 při silném levém odbočení
Mahdal, Jan ; Malina, Tomáš (oponent) ; Křivda,, Vladislav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na řešení problému nedostatečné kapacity okružní křižovatky silnic I/35, I/57 a II/150 v obci Valašské Meziříčí. Práce dokládá provedení inženýrského průzkumu, navržení základních tří variant stavebního řešení a kapacitní posouzení každé varianty. Na základě vyhodnocení variant je vybrána nejvhodnější varianta turbo okružní křižovatky typu "koleno", která je technicky zpracována a doložena textovou a výkresovou dokumentací.
Optimalizace dopravních křižovatek pomocí metod strojoveho učení
Hlaváček, Jakub ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Götthans, Jakub (vedoucí práce)
Práce se věnuje oblasti problematiky řízení dopravy, konkrétně světelnému řízení křižovatek, zejména technologiím řízení na základě získaných dat o provozu. Hlavním cílem práce je návrh a následná implementace reálné křižovatky Anenská a kpt. Jaroše, Pardubice v podobě modelu. Práce se dále zabývá úkázkou využívaných signálních programů řízení křižovatek skrze vytvořený model. Model je sestaven ze dřevěné základny a menší součásti vyhotoveny 3-D tiskem. Celek je řízen mikropočítačem Arduino. Při tvorbě této práce se mi podařilo porozumět komplexnímu řízení dopravy v dnešních městech, která si aktuální dopravní situace žádá.
Modelování mikrovlnných struktur na bázi SIIG
Teplý, Tomáš ; Horák, Jiří (oponent) ; Láčík, Jaroslav (vedoucí práce)
Dobře známý dielektrický vlnovod se zemní deskou dosahuje v oblasti milimetrových vln zajímavých výsledků. Oproti běžným typům vedení a vlnovodů se vyznačuje především svým nízkým průchozím útlumem pro kmitočty blížící se 100 GHz. Tato práce se detailně zabývá jeho vlastnostmi a především typem úpravy vysokopermitivitního substrátu pro dosažení implementace vlnovodu do dielektrické desky (SIIG). Práce dále obsahuje i návrhy pro různé způsoby přechodu z běžně používaných vedení a vlnovodů. Za pomoci simulace, využívající metodu konečných prvků, je dosaženo hodnoty útlumu pod hranici 2 dB, která odpovídá délce vlnovodu 2 cm a obsahuje mimo samotného vlnovodu i dvojici přechodů. V neposlední řadě je v této práci navržen také způsob výroby a uplatnění SIIG vlnovodu v praxi.
Okružní křižovatka Velkomoravská - bří Čapků v Hodoníně
Špačková, Eliška ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je řešení křižovatky ulic Velkomoravská a bří Čapků ve městě Hodonín. Stávající stav je nevyhovující z dopravně-bezpečnostního hlediska. Problematický je technický stav autobusových zastávek pro hromadnou dopravu, připojení cyklistických pruhů, odbočení vlevo z ulice bří Čapků a délky přechodů.
Přechody vlnovod-SIW
Bednarský, Vojtěch ; Láčík, Jaroslav (oponent) ; Špůrek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem přechodů vlnovodů. V práci popisuji dva typy rozšířených vlnovodů a to klasický obdélníkový vlnovod s normalizovaným označením WR-10, který je navržený pro pracovní frekvenci 94GHz. Druhým typem je vlnovod integrovaný do substrátu nazývaný SIW. V první části jsou vypočteny numerické modely zmíněných typů vlnovodů a k nim navrženy přechody. Numerické modely jsou simulovány v programu CST Microwave Studio. Přechody jsou nevrženy ve dvou typech provedení a to přechod příčný a přechod kolmý. Výsledkem první části jsou získané rozměry parametrů z numerických modelů a S-parametry jednotlivých struktur a přechodů.
Úprava části průtahu silnice I/40 v obci Valtice
Vajbar, Svatopluk ; Klepáček, Josef (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je řešení části průtahu silnice I/40 obce Valtice. Stávající stav nevyhovuje zejména z dopravně-bezpečnostního hlediska. Problematickým se stává odbočení vlevo z ulice Petra Bezruče, nevyhovující délky přechodů, překračování povolené rychlosti a ohrožení cyklistů a chodců.
Řešení křižovatky Nerudova-Havlíčkova v Kyjově
Moudrý, Marek ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je úprava řešení křižovatky ulic Nerudova-Havlíčkova jakožto i samotný návrh plochy křížení vedoucí k plynulejšímu a jednoduššímu pohybu v daném místě, snížení nehodovosti a zpřehlednění celé situace. Výsledná úprava má v konečném důsledku zjednodušit pohyb jak chodců tak i motorových vozidel.
Archiv+
Štuříková, Blanka ; Hora, Jan (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Původní objekt akademické menzy byl postaven roku 1929 jako dílo architekta Vinzenze Baiera, profesora architektury. Z hlediska kontextu se objekt nachází na hranici mezi rušným městem a rozlehlým parkem. Prostory i hmota stavby reagují v abstrahované podobě na přechod mezi městem / ulicí s jasným řádem a přírodou prostřednictvím racionální koncepce dispozic i fasády do ulice a následným rozkladem a iracionalizací vertikální i horizontální směrem do parku. Objekt je tedy určitým zvláštním druhem fragmentárního gradientu a tak je s ním nakládáno i v rámci přestavby na Centrum architektury, propojující archiv moderní architektury a kreativní centrum v jednu instituci.
Analýza zpomalování trolejbusů a vyhodnocení jeho účinků na stojící cestující
Semmler, Petr ; Škrabal, Jaroslav (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu zpomalování trolejbusů a vyhodnocení jeho účinku na stojící cestující. První část práce je zaměřena na teoretické poznatky z hlediska legislativních požadavků na provoz trolejbusů a přepravu stojících osob. V této části jsou také uvedeny fyzikální poznatky průběhu zpomalení a sil působící na vozidlo. Stěžejní část práce je rozdělena na dvojici měření. První měření je zaměřeno na získání dat (hodnota zpomalení) a informací (počet cestujících, zhoršení stability, pád) z běžného provozu se stojícími cestujícími v trolejbusu. Druhé měření pak bude zaměřeno na provedení ukázkových jízdních zkoušek s figuranty v trolejbusu v různých dopravních situacích. Závěr této diplomové práce bude shrnovat získané hodnoty a poznatky z obou měření. Z vyhodnocených dat budou stanoveny příslušné meze zpomalení trolejbusu, při kterých cestující zachová stabilitu nebo naopak dojde k pádu cestujícího.
Studie okružní křižovatky Bílinská v Teplicích
Chladný, Miroslav ; Veselý, Miloš (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je zpracování projektové dokumentace, na úrovni studie, pro okružní křižovatku. Zájmové území je vymezeno křižovatkou ulic Lounská, Americká, Bílinská a napojením na stávající komunikaci I/13. Jedná se o křižovatku místních komunikací funkční skupiny C -obslužné s funkcí obslužnou. Přestavba stávající průsečné křižovatky na okružní má za úkol zklidnit a zpřehlednit provoz v dané lokalitě. V rámci studie jsou řešeny i komunikace pro pěší, nacházející se v okolí křižovatky. Studie je řešena ve dvou variantách napojení na stávající komunikaci I/13.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.